Spółka Tuatara Business Solutions poinformowała,
że aplikacja mobilna wchodząca w skład jej kompleksowego rozwiązania omnichannel, zaprojektowanego,
zbudowanego i wdrożonego dla operatora telekomunikacyjnego Omantel, zdobyła
nagrodę Award for Excellence in
E-Government. Nagroda ta przyznawana jest co dwa lata przez władcę Omanu,
sułtana Kabusa ibn Sa’ida. Oprogramowanie stworzone przez polską firmę na
platformy iOS i Android zyskało najwyższe uznanie w oczach międzynarodowego
jury ekspertów w dziedzinie administracji elektronicznej i usług cyfrowych w
kategorii „Najlepsza usługa mobilna w sektorze prywatnym”. Oceniono, że oferuje
ona klientom operatora cyfrowe doświadczenie na poziomie równym najbardziej
zaawansowanym tego typu aplikacjom na świecie. Stanowi też kolejny krok na
drodze do realizacji wizji Omantelu, w której firma będzie odgrywać kluczową rolę
w transformacji kraju, zgodnie z globalnymi trendami zmierzającymi do budowy
cyfrowego społeczeństwa.
„Wyróżnienie
przyznane Omantelowi ma prestiżowy charakter. Konkurs wpisuje się w narodową
strategię, która ma na celu popularyzację wykorzystania najnowszych technologii
informatycznych i telekomunikacyjnych, a także wiedzy o nich wśród obywateli
Omanu. Natomiast dla Tuatara Business Solutions to potwierdzenie kompleksowych
kompetencji w zakresie budowania innowacyjnych rozwiązań biznesowych na bazie najnowszych
technologii” – mówi Bogdan Nowopolski, prezes Tuatary.
Nowoczesne usługi, nowoczesne technologie
Aplikacja mobilna Omantelu dostarcza
użytkownikom kompletu informacji o posiadanych usługach oraz możliwości ich
kontrolowania. Oferuje również dodatkowe funkcje, takie jak przeglądanie i
opłacanie rachunków, doładowywanie numerów prepaid, transferowanie środków
pomiędzy numerami, subskrybowanie nowych produktów i usług, monitorowanie
użycia danych, sprawdzanie ilości posiadanych punktów w programie
lojalnościowym, a także lokalizowanie najbliższych wpłatomatów Omantel.
Oprogramowanie charakteryzuje się jednocześnie
dużą innowacyjnością techniczną. Zastosowano w nim wiele nowinek, które
niedawno miały rynkową premierę. „Wykorzystaliśmy
m.in. technologię 3D Touch, która wprowadza dodatkowe możliwości obsługi
aplikacji poprzez różnicowanie nacisku na ekran telefonu. Przykładowo,
naciskając mocno ikonę aplikacji, przechodzimy od razu do ekranu płatności,
gdzie stosując mechanizm one click payment możemy błyskawicznie zrealizować
transakcję” – twierdzi Tomasz Kostrząb, Główny Architekt IT w Tuatarze.
Liczba użytkowników aplikacji dostępnej w języku
arabskim i angielskim sięgnęła, po zaledwie pół roku od premiery, 200 tysięcy.
W tym czasie zrealizowano przy jej użyciu płatności o wartości (w przeliczeniu
na złotówki) 15 mln zł.
Kompleksowe
rozwiązanie omnichannel
Nagrodzona aplikacja stanowi integralną część
wielokanałowego rozwiązania, na które składają się ponadto portal i sklep
internetowy. Rozwiązanie pozwala jednocześnie Omantelowi na wykonywanie w
czasie rzeczywistym analizy danych sieciowych oraz realizacji zaawansowanych
scenariuszy marketingowych uwzględniających czas i miejsce, w którym znajdują
się użytkownicy. Rozwiązania tego typu mają pionierski charakter nie tylko w
skali regionalnej, lecz także światowej, w tym również na polskim rynku.
„To
rodzaj projektu, w którym Tuatara może pokazać pełnię swoich możliwości. Od
usług konsultingowych, definiowania wymagań biznesowych, projektowania user experience
i układów graficznych stron, z zapewnieniem informacji zwrotnych uzyskiwanych z
grup fokusowych, po projektowanie rozwiązania od strony technicznej, jego
budowę, wdrożenie oraz integrację z istniejącymi systemami wewnętrznymi
operatora” – wyjaśnia Krzysztof Goworek, wiceprezes
Tuatary.
Rozwiązanie w całości bazuje na technologii IBM.
Na potrzeby aplikacji mobilnej wykorzystano platformę IBM MobileFirst. Portal
powstał z użyciem technologii IBM Websphere Portal z IBM Web Content Manager,
natomiast w przypadku sklepu użyto IBM Websphere Commerce. Dzięki temu jest to
jedyny tego typu kompleksowy projekt omnichannel, zrealizowany na potrzeby
operatora telekomunikacyjnego, w całości oparty na technologii IBM. Projekt ma
zostać szerzej zaprezentowany podczas najbliższego Mobile World Congress w
Barcelonie.
Potencjał biznesowy regionu Zatoki Perskiej
Omantel (Oman Telecommunications Company) to
pierwszy i wiodący dostawca zintegrowanych usług telekomunikacyjnych w Omanie.
Oferuje najszerszy na krajowym rynku zakres usług oraz największy zasięg.
Operator zajmuje również znaczącą pozycję na międzynarodowym rynku. Obecnie ma
10 kabli podmorskich oraz łączność satelitarną. Należąca w 51% do państwa firma
stanowi jeden z filarów krajowej gospodarki, napędzając jej rozwój ekonomiczny
i postęp społeczny.
Sułtanat Omanu to państwo na Półwyspie Arabskim
graniczące ze Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi, Arabią Saudyjską i Jemenem.
PKB w kraju liczącym niespełna 3 mln mieszkańców kształtuje w największym
stopniu eksport ropy naftowej i przemysł, ale zgodnie z narodową strategią
konsekwentnie rozwijana jest nowoczesna gospodarka cyfrowa. Oman to również
jeden z najbardziej przyjaznych obcokrajowcom krajów regionu, w którym obowiązują
międzynarodowe standardy biznesowe.
„Rynki
regionu GCC (Gulf Cooperation Council) charakteryzują się dużym
potencjałem stwarzającym ogromne szanse
rozwojowe. To obecnie jedno z niewielu miejsc na świecie, gdzie można prowadzić
wielkie, transformacyjne projekty, w których nic lub niewiele ogranicza
kreatywność i innowacyjność biznesową oraz technologiczną wykonawców.
Jednocześnie kraje regionu zdecydowanie stawiają na gospodarkę cyfrową, co
stwarza ogromne pole do działania, a przy tym klienci chętnie współpracują z
firmami europejskimi” – mówi Bogdan Nowopolski.
O Tuatarze
Tuatara Business Solutions, wykorzystując
najnowsze dostępne na rynku technologie IT oferowane przez sprawdzonych
partnerów biznesowych takich jak IBM, dostarcza kompletne, innowacyjne
rozwiązania biznesowe dla dużych organizacji na świecie, w szczególności w
Omanie, Zjednoczonych Emiratach Arabskich i innych krajach wchodzących w skład
Rady Współpracy Zatoki (Gulf Cooperation Council).
Powstała w 2014 r. firma, łącząc głęboką wiedzę
technologiczną z bogatym doświadczeniem biznesowym, kompleksowo wspiera
klientów w realizacji ambitnych celów strategicznych i mierzeniu się z
wyzwaniami współczesnego, cyfrowego świata.
Konsekwentne podejście do realizacji misji i
koncentracja na wysokiej jakości świadczonych usług umożliwiły firmie
dynamiczny rozwój: trzyosobowy zespół w ciągu zaledwie dwóch lat przekształcił
się w uporządkowaną, sprawnie zarządzaną, liczącą blisko 70 osób organizację.
Dzięki temu udało się wytworzyć unikalną kulturę
organizacyjną łączącą najlepsze cechy wielkich i małych firm. Charakteryzuje
się ona szczególną dbałością o najwyższe standardy w obszarze prowadzenia
biznesu i obsługi klientów , a zarazem zachowuje atmosferę, pasję i
elastyczność typową dla start-upów, która przyciąga do firmy najlepsze talenty.
materiał wideo: http://www.tuatara.pl/blog/2017/1/20/congratulations-to-omantel-on-winning-award-of-excellence
Kontakt:
Aga Rzeźniczak
Dyrektor Marketingu
t: +48 796 007 234
www: tuatara.pl
All rights reserved 2013 - 2024; Deweloper Ads-Center.NET